> belastingen > Reclame maken in de winkel met schermen

Reclame maken in de winkel met schermen

Posted on 03/01/2018 | Comments Off on Reclame maken in de winkel met schermen

De retail sector heeft het in de afgelopen jaren moeilijk gehad. Door de opkomst van het internet kopen steeds meer mensen online. Natuurlijk speelde de krediet crisis hier ook een rol bij. Mensen gingen steeds minder kopen en wat ze kochten ging steeds meer via het internet. Inmiddels zit de economie weer in de lift, mensen kopen weer graag dingen en gaan hiervoor ook naar de winkel. Maar hoe kun je er als retailer nu voor zorgen dat de omzet per klant zo hoog mogelijk is? Daar wil ik het vandaag eens over hebben.

winkelende vrouwVeel winkeliers weten als geen ander dat het veel geld en moeite kost om mensen naar de winkel te krijgen. Zo adverteren bedrijven bijvoorbeeld via televisie, print en het internet om consumenten naar de winkel te krijgen. Er kunnen bijvoorbeeld bepaalde promoties zijn in de winkel die ervoor zorgen dat mensen naar de locatie komen. Of een bepaald nieuw product dat in de schappen ligt. Om deze mensen te bewegen is een investering nodig. De advertenties moeten natuurlijk betaald worden en de eventuele kortingen op producten moeten ook betaald. Als iemand in de winkel is, is het dus gunstig om zoveel mogelijk omzet per klant te realiseren. Zo kunnen de extra gemaakte kosten worden terugverdiend.

In deze tijd gaat een hoop natuurlijk digitaal. Kassa’s, bestellingen en adverteren kan allemaal via het internet. Als winkelier kunt u hier ook gebruik van maken, door bijvoorbeeld schermen in de winkel te plaatsen. Dit wordt ook wel narrowcasting genoemd, een techniek die ervoor zorgt dat u de aandacht van consumenten krijgen terwijl ze in uw winkel zijn. Zo’n scherm in de winkel kan een aantal voordelen bieden, hieronder een opsomming:

  • een bepaalde sfeer creĆ«ren in de winkel die aanzet tot kopen
  • aandacht op bepaalde artikelen vestigen (aanbiedingen of nieuwe producten)
  • volgers op social media vergroten

En nog vele andere toepassingen zijn er te verzinnen. Veel winkels zullen hier natuurlijk eerst in moeten investeren. Hier zijn gespecialiseerde bedrijven voor die niet alleen de schermen plaatsen, maar tevens kijken naar de content. De schermen zijn namelijk vrijwel altijd aangesloten op de internetverbinding van de winkel. Zo is het eenvoudig om nieuwe content op de schermen te plaatsen, vaak kan dit vanaf afstand gedaan worden. Het bedrijf kan nieuwe content produceren en dit direct op de schermen inladen. Zo heeft u als winkelier helemaal geen enkel omkijken meer naar de schermen en verloopt alles automatisch. Een groot voordeel natuurlijk omdat u als winkelier uw winkel moet draaien, niet bezig moet zijn met de technische aspecten.

Natuurlijk zorgen een aantal van deze schermen in de winkel ook voor een goede uitstraling, het kan er ook voor zorgen dat passanten even binnen willen kijken doordat ze de schermen vanaf buiten zien. Dit kan uiteraard ook extra omzet opleveren voor uw winkel. Wel is het overigens van groot belang dat u de content op de juiste manier laat ontwikkelen. De getoonde beelden moeten uw doelgroep aanspreken.

 

» Tags: , ,

Comments are closed .